een goed eind op weg

Gepubliceerd mei 19, 2012 door sylvialodder/ Syl's Treasures

Na een lange worteling, begin ik nu toch het licht te zien. Ik heb met een aantal mensen gesproken over mijn dilemma. Bedankt voor de reacties. Dit heeft mij geholpen. Nu ben ik een aardig eind. Ik heb de stappen van DCC door lopen. Ik moet hier en daar nog een aantal aanpassingen doen, maar een groot stuk heb ik klaar. Het stukje sociale media moet ik nog toevoegen, maar dat lijkt me niet zo’n probleem. Daarna kan ik de gehele indeling gaan bekijken en de bijlage goed invoegen. Dit lukt me niet voor de 22ste, maar voor de 29 ste moet dit toch lukken.

Ik heb ook een aantal medestudenten voorzien van feedback. Dit heeft mij weer een andere kijk op dingen gegeven. De ontwerpen worden toch op geheel verschillende manieren ontwikkeld. Erg leuk om te zien, moet ik zeggen. Ook kwam ik tot de ondekking dat ik dezelfde gedachtens heb als mensen uit een geheel andere onderwijstak. Waarbij het onderwijs toch niet zo anders is als in het basisonderwijs. Dit geldt natuurlijk niet voor alle scholen, maar de visie heeft hier toch wel veel mee te maken.

Ik ben benieuwd wat anderen van mijn stuk tot nu toe vinden. Als je dit wilt lezen, laat het me even weten, dan stuur ik het naar je op.

3 reacties op “een goed eind op weg

  • Ha Sylvia,

    Ik heb je stuk bestudeerd en heb er de volgende feedback op:
    – Je hebt een actueel onderwerp gekozen, het betrekken van ouders bij het onderwijsproces is een hot item in de politiek.
    – In je inleiding licht je de sociaal constructivistische visie op leren van je school toe, daarnaast geef je aan de instructie volgens het IGDI- model meer behavioristisch is. Heb je enig idee waarom de school niet werkt met een manier van instructie geven die aansluit bij de visie op leren?
    – In de inleiding mis ik de koppeling naar LA2, misschien zou je hierdoor nog meer inhoud aan de inleiding kunnen geven,
    – Als ik je stuk over Instructional Design lees dan denk ik dat je het ADDIE model nader hebt bekeken omdat je daar de andere modellen mee vergelijkt. Zou je de keuze voor een uitleg van het ADDIE model misschien nog kunnen verantwoorden?
    – Conclusie na de overeenkomsten en verschillen tussen de modellen is sterk onderbouwd, tijdens het lezen kreeg ik het idee dat je voor de McCarthy 4 MAT cycle of learning had gekozen….uiteindelijk was het toch Dick en Carey. Misschien die overgang even bekijken.
    – De verantwoording van hoofdstuk 3 is erg uitgebreid. Misschien is het handig om tussenkopjes te plaatsen om het makkelijker te maken voor de lezer. Daardoor zal de samenhang van je stuk verbeteren.
    – Het plaatsen van citaten uit je wordpress is duidelijk bewijsmateriaal van het gebruik van Social Media.
    – Ik mis in je stuk het algemeen instructiedoel van woordenschat, het staat wel in de bijlage maar naar mijn idee is het wel iets wat je samenvatting van Dick en Carey zou kunnen versterken.
    Succes met de laatste loodjes…

    Groetjes,
    Marielle .

    • Hoi Marielle

      Bedankt voor de feedback. Er ziten een aantal punten in die ik zeker zal gaan verbeteren, zoals het verantwoorden van het Addie model, het algemene doel verplaatsen naar de paper. Dit was een goede aanvulling, hier kan ik vervolgens de lijnen vor de ouders bijzetten. De inleidng heb ik inderdaad al aangepast. Hier was ik nog niet aan toe gekomen. Bedankt voor het bekijken

      groetjes Syl

  • Plaats een reactie