Wat heb ik mezelf aangedaan?

Gepubliceerd mei 13, 2012 door sylvialodder/ Syl's Treasures

Hoe kon ik het bedenken. Een soort methode voor leerlingen thuis. Nu moet ik dus 2 groepen verantwoorden. De leerlingen van groep 1 en 2, maar ook de ouders. Dit programma heeft ook een grote impact op de ouders. Zij zijn immers de instructieverantwoordelijke voor de thuis activiteiten. Maar tevens zijn zij de lerenden tijdens de bijeenkomsten op school. Waarom heb ik dit nu weer bedacht. Ja eigelijk weet ik dit wel. Het belang van de kinderen, daar komt het uit voort. En uit het theoretisch kader van mijn onderzoek ouderbetrokkenheid. Het effect van ouderbetrokkenheid en ouderparticipatie is groot, dit wil ik overbrengen op de ouders. Zodat onze leerlingen beter gaan presteren en betere sociale vaardigheden krijgen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat deze connectie er is. Die wil ik de leerlingen niet ontzeggen.

Alle stappen van Dick and Carey moet ik dubbel opschrijven, geeft mij veel werk. Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk aanslaat bij ouders, maar vooral bij de leerlingen. Ik hoop dat de leerlingen het leuk gaan vinden om samen met papa of mama thuis te werken aan hetzelfde thema als op school. Op deze manier komen de leerlingen ook thuis in aanraking met de woorden binnen het thema en weten ouders waar op school aangewerkt wordt.

tijdnood, tijdnood, tijdnood. Nog zoveel te doen in de 2 weken die ik nog heb!

 

 

5 reacties op “Wat heb ik mezelf aangedaan?

  • Beste Sylvia, misschien het moment om samen met Freddy of Bartel een keus te maken voor de een of de ander? Het lijkt mij dat het om het ontwerpen via DCC gaat en niet het feit dat alles op die manier wordt verantwoord, maar ook op een andere manier mogelijk is. Als je het niet vraagt, dan weet je het niet!

  • Hoi Sylvia, misschien dat ik je tijdnood kan verlichten, of misschien begrijp ik het niet goed….

    Je schrijft dat je alle DCC stappen dubbel moet opschrijven, omdat je 2 groepen wilt verantwoorden, de leerlingen van groep 1 en 2, maar ook de ouders. Dat je 2 doelgroepen hebt snap ik MAAR je maakt toch maar 1 ontwerp?

    Je maakt toch niet 2 verschillende ontwerpen, 1 voor leerlingen en 1 voor de ouders? Maar 1 ontwerp waar leerlingen en ouders mee moeten werken. Net zoals je 1 ontwerp zou maken dat jij geeft en waarvan de studenten leren?

  • Plaats een reactie