Een naam!

Gepubliceerd april 15, 2012 door sylvialodder/ Syl's Treasures

Moeilijk hoor een naam verzinnen voor een nieuw programma.  Heel veel namen zijn al in gebruik.  Ik wilde iets unieks, maar te gelijkertijd een titel met een betekenis. Het moest kort en krachtig en makkelijk te onthouden. Hoe moeilijk kan ik het mezelf maken!! Het heeft even geduurd. nou ja wel iets langer, maar ik heb een naam  voor  mijn  nieuwe programma.

Het programma is gericht op de woordenschat van de leerlingen. Dit wilde ik terug laten komen in de naam. maar de meeste programma namen over woordenschat hebben alle leuke namen al in gebruik.  Tegelijkertijd wilde ik ook aangeven dat het leren van nieuwe woorden en lezen van boekjes leuk is.  Zowel voor kinderen als voor de ouders. 

 Na lang denken heb ik besloten om mijn programma de naam:

 WOORDENPRET mee te geven.

Dit heeft voor mijn gevoel alles in zich. Het is krachtig en duidelijk. Het onderdeel woordenschat komt naar voren en dat je hier plezier aan kunt beleven.

Nu nog een logo creeeren!!

3 reacties op “Een naam!

  • Hoi Sylvia, je hebt een aansprekende naam bedacht! Er mag gelachen worden met woordenpret en zoals je weet kan lol bijdragen aan zin in leren en een veilige leeromgeving. Bij het lezen van ‘woordenpret’ moest ik denken aan het (methodologische) werk van Stichting Kansrijke Taal. Voor eventuele informatie: zie http://www.kansrijketaal.nl

    Groeten Frank Schuurman

  • Geef een reactie

