Instructie modellen

Gepubliceerd maart 24, 2012 door sylvialodder/ Syl's Treasures

Zo een dagje bezig geweest met de verschillende instructie modellen. Daar zit je dan in de tuin in de zon met alle boeken om je heen. Laptop voor je neus. Tja zo kan ik in ieder geval genieten van het lekkere weer.

Ik heb nu drie modellen bekeken. Het ADDIE model en het Dick en Carey model lijken erg veel op elkaar. Het Dick en Carey model is uitgebreider. Dick en Carey hebben het ADDIE model aangepast en verfijnd.. Ook heb ik gekeken naar The Component Theory van Merill. Dit is een ander soort model. Bij dit model hebben de lerenden ook wat in te brengen. Dit is ook het enige model wat ik gevonden heb met een duidelijke vise. Dit model komt uit de behavioristische en cognitivistische hoek.

Voor mij dus de schone taak om verder op zoek te gaan naar de visies van de andere modellen.   Misschien is er iemand die mij de goede kant op kan sturen???

Tot die tijd gaan we maar weer de boeken in surfen op het net!

2 reacties op “Instructie modellen

  • Geef een reactie

